Veelgestelde vragen

Afspraak op maat met apotheker

Hoe maak ik een afspraak?

Je ontvangt na één week een email met daarin een link naar een online agenda. In deze agenda kun je een moment reserveren waarop je met 1 van onze apothekers kan spreken.

Wat als het maken van de afspraak niet lukt?

Als het niet lukt om binnen drie weken de telefonische afspraak te hebben loopt het start pakket nog een maand door zodat er extra tijd is om de afspraak alsnog in te plannen.

Supplementen

Hebben de supplementen bijwerkingen?

Alle middelen met een gunstige werking geven ook een kans op nevenwerkingen. Soms zijn die ook gunstig, soms niet. Wij hebben onze supplementen met zorg uitgekozen maar het ontstaan van bijwerkingen is niet voorspelbaar en daarom niet te voorkomen. U kunt bij gebruik van de supplementen kortdurend misselijk zijn of uw stoelgang kan veranderen. Denkt u dat u bijwerkingen ervaart van onze producten, neem dan contact met ons op via: 0348-500294

Zijn jullie producten natuurlijk?

Vitae Maximus streeft er naar zo veel mogelijk natuurlijke producten en zo weinig mogelijk hulpstoffen te gebruiken. Vitae Maximus heeft producten die volledig natuurlijk zijn en producten die zowel natuurlijke als synthetische stoffen bevatten. Een synthetische stof kan ook een natuurlijke oorsprong hebben, maar een behandeling hebben ondergaan ten behoeve van de houdbaarheid. Maar daardoor mag het niet meer natuurlijk genoemd worden. En soms is een stof helemaal synthetisch (nagemaakt), omdat het bijvoorbeeld in de natuur zeer schaars is, of omdat de natuurlijke variant een slechte smaak heeft.

Kan ik als vegetariër de producten van Vitae Maximus gebruiken?

Verreweg de meeste van onze producten zijn geschikt voor vegetariërs. Met uitzondering van VM Krill Omega en VM Astaxanthine. Voor onze capsules gebruiken wij uitsluitend plantaardige capsules gemaakt van cellulose afkomstig van bomen. De capsules zijn vrij van gelatine.

Waar vind ik allergie-informatie?

Op elke productpagina vind je onder product info alle ingrediënten van het product inclusief allergie-informatie. In Nederland is het verplicht om allergenen (zoals soja, vis, gluten of pinda) te vermelden als ze ergens in zitten. Als het allergeen niet vermeld wordt op de productpagina, dan zit het niet in het product.

Ik gebruik medicijnen of ben ziek, mag ik Vitae Maximus producten in combinatie gebruiken?
In geval van ziekte, medicijngebruik of zwangerschap, neem contact met onze apotheker of arts op via 0348 -500294 of info@vitaemaximus.nl

Betalen en verzenden

Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?

Ja, de prijzen die worden genoemd zijn inclusief 9% BTW.

Hoe kan ik betalen?

Bij Vitae Maximus kun je op verschillende manieren betalen. Betalen kan per automatische incasso, IDEAL, Paypal, of credit card.

Hoe wordt mijn pakket verstuurd?

Je pakket wordt verstuurd met PostNL.

Moet ik verzendkosten betalen?

Nee. Alle genoemde prijzen zijn inclusief verzendkosten.

Abonnement

Waarom ontvang ik mijn supplementen in 2 dagzakjes?

Het start pakket bestaat uit te veel tabletten en capsules om in 1 zakje te kunnen doen. Daarnaast zijn sommige supplementen beter om ’s ochtends of ’s avonds te nemen. Denk aan Magnesium wat beter werkt in de avond.

Ik heb moeite met het doorslikken van tabletten/capsules. Wat kan ik doen?

Hieronder vind je een aantal tips om het slikken makkelijker te maken:

  • Doe de inhoud van een capsule door een beetje vla of ander eten, zo krijg je wel de goede extra’s binnen, maar hoef je de capsule niet in z’n geheel door te slikken.
  • Hou je hoofd recht als je slikt. Gooi dus niet tijdens het slikken je hoofd naar achteren, want daarmee sluit je juist je keel af, waardoor het lastiger wordt om door te slikken.
  • Gebruik voldoende water of een stukje brood om het supplement mee door te slikken.
Op welke tijdstip van de dag neem ik de voedingssupplementen in?

Neem de voedingssupplementen van Vitae Maximus bij voorkeur in voor, tijdens of direct na een maaltijd, bijvoorbeeld je ontbijt of avondeten. Indien je je voedingssupplementen bij het avondeten in neemt en verhoogde energie ervaart, waardoor je lastiger kunt slapen, neem je supplementen dan eerder op de dag in. Indien je magnesium gebruikt als ondersteuning voor een goede nachtrust, dan kun je deze beter later in de avond innemen, ongeveer 1,5 uur voordat je naar bed gaat.

Hoe lang zijn de voedingssupplementen houdbaar?

De houdbaarheidsdatum of te wel THT staat op de achterkant van de dagzakjes. Bewaar onze producten altijd in de originele gesloten verpakking op een donkere plaats, onder de 25 graden. Als de houdbaarheidsdatum is verstreken, kunnen wij de kwaliteit en werkzaamheid van de het product niet meer garanderen.

Vanaf welke leeftijd kan ik Vitae Maximus producten gebruiken?

De voedingssupplementen van Vitae Maximus zijn niet geschikt voor personen onder de 18 jaar.

Zijn Vitae Maximus producten ook in de winkel te koop?

Nee de producten van Vitae Maximus liggen niet in de winkel. Aangezien wij de voedingssupplementen in dagzakjes leveren, is dit ook niet mogelijk. Bovendien hebben wij door rechtstreeks te leveren, de tussenhandel uitgeschakeld, en kunnen wij onze producten voor een voordelige prijs maar met een hoge kwaliteit verkopen.

Hoe plaats ik de 4-wekelijks ontvangen voedingssupplementen in de dispenser?

Heb je je navulverpakking voedingssupplementen ontvangen? Rol deze dan even opnieuw goed op, zodat je deze kunt plaatsen in de eerder ontvangen dispenser. Het einde van de rol kun je door de opening van de dispenser trekken. En je bent weer klaar voor verder dagelijks gebruik.

Hoe kan ik de producten van Vitae Maximus het beste bewaren?

Bewaar de producten altijd in de gesloten dagzakjes die je elke 4 weken ontvangt. Plaats na ontvangst de rol met dagzakjes in de van ons ontvangen dispenser of een andere donkere plek. Bewaar de producten in de originele verpakking, beneden de 25 graden, uit de zon en bereik van kinderen.  Achterop de dagzakjes vind je de houdbaarheidsdatum, ook wel THT datum genoemd.

Account

Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

Je kunt te allen tijde wijzigingen in je gegevens, abonnement of betaling doorvoeren via ‘Mijn Vitae’ op de website. Lukt dit niet of heb je hulp nodig, neem dan gerust contact met ons op per email, het contactformulier of ons telefoonnummer.

Hoe kan ik inloggen?
Je kunt inloggen op de website onder ‘Log In’ met behulp van het emailadres dat bij ons bekend is. Hebben wij je emailadres nog niet? Registreer dat dan eerst. Bij de eerste keer inloggen word je gevraagd een wachtwoord aan te maken. Vervolgens kun je altijd inloggen met emailadres en wachtwoord. Heb je problemen met inloggen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!
Hoe kan ik contact opnemen?

Heb je vragen of wil je een wijziging doorgeven? We helpen je graag. Je kunt ons online contactformulier invullen, ons mailen op info@vitaemaximus.nl of op werkdagen tussen 9-17 uur bellen op ons telefoonnummer 0348-500294

Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen of pauzeren?

Indien je het abonnement wilt pauzeren of beëindigen, ga dan naar jouw account op ‘Mijn VM’. Voor zowel beëindigen als pauzeren kun je de button pauzeren aanklikken. Indien je deze hebt aangeklikt zul je geen producten meer ontvangen en wordt de automatische betaling stopgezet.